tirsdag den 11. juni 2013

Skoleskyderi på Santa Monica College

Fredag d. 7. juni var SMC udsat for et forfærdeligt skoleskyderi! Heldigvis var jeg ikke på skolen, da jeg havde min sidste eksamen om torsdagen! Jeg modtog et opkald fredag formiddag fra skolen om at der var meldinger om skyderi på skolen og at jeg skulle holde mig væk! Jeg var chokeret først, og troede ikke rigtig på det før jeg læste artiklerne og facebook opdateringerne. Jeg skrev med det samme til dem jeg kender for at sikre mig at de ikke var på skolen. Heldigvis var der ingen af dem der befandt sig på skolen. DR og Ekstra Bladet fandt mig på facebook, og jeg lavede et interview med dem om eftermiddagen. I kan læse EB's her og DR's her. Jeg tror ikke rigtig alvoren var gået op for mig! Men om lørdagen var Victor og jeg i West Hollywood for at mødes med Camilla og Dylan og høre noget musik. Her fandt vi ud af at et af ofrene var en af Victors bekendte og det kom pludselig tættere på. Søndag morgen blev hun desværre erklæret død; en 26-årig kvindelig studerende fra skolen døde i bilen med hendes far. Jeg var igennem mange følelser - først chok, så bekymring, så frustration over at det kunne ske, så glæde over at det ikke havde ramt mig og mine bekendte, så sorg over dem der var der og de pårørende til ofrene og så igen taknemlighed over at jeg ikke var der. 
Mandag blev der afholdt en minde højtidelighed på skolen. Det var utrolig smukt og følelsesladet og en god måde at stå sammen som samfund overfor det der skete.









/
TB

Ingen kommentarer:

Send en kommentar