onsdag den 26. juni 2013

Santa Barbara

Hej hej,
Så får I et indlæg fra turen til Santa Barbara efter besøget i Solvang mandag d. 17. Juni.
Der bor 94.000 mennesker i Santa Barbara, men det virker som en lidt mindre by med en hyggelig atmosfære. Det er USA's riviera og i 1925 blev der lavet en lov om at der ikke måtte bygges skyskrabere. Det er virkelig en fantastisk hyggelig by, meget anderledes en LA!
Efter loven om skyskrabere, blev der lavet en lov om at alle huse skulle bygges i 'Middelhavs-stil' primært er stilen fra Spanien. Jeg følte dog at jeg gik i en af de smukke sydfranske byer :-)

På vej til Santa Barbara, sådan var udsigten fra bilen..


Ingen rulleskøjter eller skateboards i Santa Barbara

Springvand med skildpadder midt i Santa Barbara

Selvfølgelig blev der taget en masse 'hoppe-billeder', som jeg har lært det af søster ;)

Byens stolthed er Restbygningen. Her kan man gå op i tårnet og se udover hele byen. Fantastisk!

Inde i retsbygningen var der en smuk bænk.
Billedet er taget til ære for min mor, som jeg er sikker på ville elske den :)

Smukt, ikke sandt? 



En af retssalene:

Udsigt fra tårnet. Intet mindre end fantastisk! 

Foran retsbygningen:

 Mere udsigt:

Frokost ved stranden inden solbadning

Californien...

Santa Barbara's strandpromenade:

Lidt afslapning på Santa Barbara Pier


//
TB

Ingen kommentarer:

Send en kommentar